úterý 28. května 2013

Kolekce aneb Kdo se bojí....

Internetový obchod s oděvy má málo možností, jak své zboží "živě" prezentovat. Většinou téměř rok dopředu připraví kolekci zboží, kterou klasicky nafotí pro e-shop a trochu oživí sezónním příběhem v katalogu.

Naše prodejní galerie, říkejme jí tak:), má výhodu v tom, že včas s ohledem na roční dobu shromáždí hotové výrobky s jasnou představou, co s čím zkombinovat, čím oživit vznikající outfit, popřípadě ho dotvořit handmade produkty. Nebo obráceně. K vlastnoručně vyrobenému oblečení sháníme vhodné doplňky.




A potom vytváříme kolekce, které nám nahrazují módní přehlídky: je to divadlo s režisérem, vizážistkou, kostymérkou, stylistkou, minimálně jednou herečkou. Jako na prknech, která znamenají svět, se zde hraje příběh, zdánlivě beze slov: dialog herců nám nahradí u každé kolekce text podtrhující název dramatu, komedie, slaďáku...

 
Naše modelky-nemodelky zidealizujeme dotažením vizáže a outfitu až do posledního detailu. Tím může vzniknout pocit nebo přesvědčení: "Já přece nejsem tak krásná, štíhlá, ideální...To si nemůžu dovolit vzít na sebe...Co by si řekla...". Ne! Nebojte se, pořád mějte na vědomí, že je to jen forma prezentace našeho zboží. Kolekce má inspirovat, ne odrazovat.

Tak je tomu přece u většiny přehlídek, a to nejen světových módních domů a značek. Těžko bychom si představily, že vyjdeme na ulici v něčem podobném, jako bylo třeba vidět na přehlídce Alexandera McQueena pro Givenchy: http://www.iconiq.cz/alexander-mcqueen-pro-givenchy/. Ale zapamatujeme si zajímavé detaily, jednotlivé "nositelné" kousky a ty potom zkombinujeme. A hlavně, prožijeme to okouzlující divadlo, v němž se alespoň na chvilku promítneme do role topmodelky!


Kolekcemi dáváme návod, ale nenutíme, aby si zákazník, host či návštěvník našeho e-shopu koupil vše najednou: vybere si třeba jeden kousek, kterým doplní a oživí svůj stávající šatník. Na druhou stranu, proč si nepořídit třeba pět sladěných kousků, za částku, za kterou jinde sežene leda tak svetřík s jednou ponožkou:)

"K čemu jsou vlastně módní přehlídky plné ne-no-si-tel-ných modelů, hadříků, ozdob, klobouků, masek, bot, kabelek, outfitů, flitrů, náušnic atd. Aby se sešlo pár snobů, udělali "ách, óch, wow", koupili si pár ne-no-si-tel-ných kousků a zase se rozešli?
Samozřejmě, že věc se má daleko složitěji... Módní návrhář předvede své úlety, naláká zákazníky, ale vedle největších úchylárniček prodává i "běžnější" konfekci i větších velikostí, tedy modely, které nositelné jsou a čas od času je v nich k vidění nějaká celebritka, či bohatší Britka." (Zdroj: Žena.cz)

Tak se nebojte a vstupte do našeho "lesa": žádný vlk na vás tady nečíhá!



Za Au Revoir: Marie Maderová

Žádné komentáře:

Okomentovat